Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Zdrowe żywienie

10 prostych zasad podczas opracowywania jadłospisu dziecka

10 prostych zasad podczas opracowywania jadłospisu dziecka

Jako rodzice często zastanawiamy się jak skomponować codzienny jadłospis naszego dziecka by zapewnić mu wszelkie niezbędne substancje odżywcze. Wydaje się to trudne, lecz wcale takie nie jest! 

 

Pamiętajmy o tym, że organizm dziecka wciąż rośnie. Właśnie do tego prawidłowego wzrostu potrzebuje wszystkich składnków odżywczych. Zarówno niedobory, jak i nadmierne spożycie składników pokarmowych mają negatywne konsekwencje zdrowotne. Warunkiem nie tylko prawidłowego rozwoju, ale i osiągnięcia optymalnej budowy ciała, rozwoju intelektualnego i emocjonalnego, dobrego zdrowia i samopoczucia oraz mniejszego ryzyka wystąpienia licznych chorób w dorosłym życiu jest zbilansowana dieta. 

 

Tylko czym ona tak na prawdę jest? Według definicji, zbilansowana dieta to dostarczanie organizmowi energii i wszystkich niezbędnych składników pokarmowych w odpowiedniej ilości i odpowiednim stosunku, przy uwzględnieniu liczby posiłków i ich rozłożeniu w ciągu dnia, oraz przy wzięciu pod uwagę wieku, płci i aktywności fizycznej. No właśnie, w odpowiednim stosunku, to znaczy jakim?

 

Dieta dziecka powinna zawierać dziennie:

 

1. Co najmniej 5 porcji produktów zbożowych,

 

2. 3-5 porcji warzyw,

 

3. 2-4 porcji owoców,

 

4. 2-4 porcje produktów mlecznych,

 

5. 1-2 porcji dziennie produktów z grupy mięsa, jaja, drób, ryby, rośliny strączkowe 

 

 

W codziennym jadłospisie dziecka powinno się uwzględniać produkty z każdej grupy.

 

 

Oprócz tego warto zachować poniższe zasady:

 

 

1. Ilość i czas spożywania posiłków powinien być tak zaplanowany, aby przerwy między nimi nie przekraczały 3-4 godzin.

 

2. Najlepiej spożywać 5 posiłków dziennie (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja). 

 

3. Pamiętajmy o urozmaiceniu.

 

4. Wykorzystuj produkty sezonowe.

 

5. Wybieraj zdrowe techniki kulinarne (gotowanie, gotowanie na parze, pieczenie, duszenie).

 

6. Należy zwracać uwagę na odpowiedni dobór barw produktów i potraw by zachęcić dzieci.

 

7. Posiłki należy dostosować m.in. do naszych umiejętności kulinarnych, możliwości ekonomicznych, czasu na gotowanie oraz miejsca spożywania przez dziecko. 

 

8. Większość tłuszczu w diecie powinna pochodzić z ryb, orzechów i tłuszczów roślinnych.

 

9. Należy ograniczać słodycze.

 

10. Zalecane jest ograniczanie spożycia soli kuchennej na rzecz ziół i przypraw.

 

 

Pamiętajmy jak istotne jest budowanie prawidłowych nawyków żywieniowych już u najmłodszych!  

 

Powrót

Podaj kod z obrazka:

Podaj wynik równania: 5+3 = ?


Komentarze
Brak komentarzy
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

Ostatnie oceny

Oceny użytkowników

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved