Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Siła świadomości

Kulturystyka – moda na ciało

Kulturystyka – moda na ciało

W obecnych czasach atrakcyjna, pięknie wyrzeźbiona sylwetka jest cechą pożądaną przez społeczeństwo, które coraz częściej ocenia siebie przez pryzmat swoich ciał. Atrakcyjność fizyczna kojarzy się ze zdrowiem, inteligencją, dobrocią i miłym usposobieniem. 

 

Kulturystyka zdobywa coraz większe rzesze miłośników na całym świecie. Dla wielu mężczyzn stała się swoistego rodzaju filozofią i pomysłem na życie. Doskonale wpisuje się również w panującą współcześnie „modę na ciało”, gdzie własna cielesność jest cechą najważniejszą.

 

W celu uzyskania wymarzonej sylwetki, ćwiczący powinni przestrzegać odpowiedniej diety, która dostarczy odpowiednią ilość białka i węglowodanów, a także spożywać regularne posiłki. Uczęszczanie na siłownię w wielu przypadkach wiąże się również ze stosowaniem odżywek i suplementów diety, a ich powszechność stale rośnie.

 

Środki te podzielić można na trzy grupy:

 

1) odżywki na przyrost masy mięśniowej,

 

2) odżywki dzięki którym wzrasta siła i wytrzymałość,

 

3) odżywki, dzięki którym ciało zyskuje odpowiednią rzeźbę. 

 

 

Przeprowadzone przeze mnie badania w 2012 r. w grupie 50 mężczyzn ćwiczących na siłowni pokazują, że większość z nich trenuje od 3 do 5 razy w tygodniu i poświęca na trening średnio 1,5 godziny. Również wyniki badań przeprowadzonych przez M.S. Szczepańskiego, B. Pawlicę i A. Śliz, (2010) pokazują, że mężczyźni znajdują czas, by ćwiczyć na siłowni trzy razy w tygodniu (inaczej jest u kobiet – dwa lub raz w tygodniu). 

 

Badania ujawniły także , że główną motywacją do rozpoczęcia aktywności fizycznej jaką jest trening siłowy jest chęć poprawy kondycji fizycznej, a także relaks i poprawa samopoczucia. Mężczyźni ćwiczą, by poprawić rzeźbę ciała i zwiększyć masę mięśniową. Badania (Szczepański, Pawlica, Śliz, 2010) wskazują, że najważniejszym czynnikiem skłaniającym do rozpoczęcia ćwiczeń na siłowni była poprawa wyglądu. 

 

 

W przypadku gdy sam trening nie przynosi oczekiwanych skutków lub przychodzą one zbyt wolno, badani mężczyźni dążą do tego, aby ten efekt przyśpieszyć. Sięgają wówczas po wszelkiego rodzaju odżywki i suplementy diety. Zdecydowana większość ankietowanych budowanie masy ciała wspomaga odżywkami i suplementami diety.

 

 

Ćwiczący powinni pamiętać, że kluczem do sukcesu są odpowiednia dieta i regularny trening. Ważne jest żeby ćwiczyć dla siebie, traktując trening siłowy, jako jedną z form aktywności fizycznej i pozytywny element stylu życia.

 

 mgr Katarzyna Kliś-Pietrzak

 

 

Powrót

Podaj kod z obrazka:

Podaj wynik równania: 5+3 = ?


Komentarze
Seba Jakich suplementów używacie?
Dodano: 2013-12-23
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

Ostatnie oceny

Oceny użytkowników

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved