Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Siła świadomości

Doskonale niedoskonała

Doskonale niedoskonała

Często u kobiet super-poprawnych zaobserwować można, że ich ubrania są tak duże jak ich serca. Bycie nadmiernie miłą i uczynną mobilizuje do koczowania przy drzwiach lodówki, co zwiększa ryzyko wystąpienia nadwagi. 

 

Po czym poznać, że jest się nadmiernie miłą?

 

• Jeśli zajmujesz się członkami rodziny, kiedy również inni mogliby to zrobić, a tego nie robią lub nie chcą robić

• Kiedy nie obciążasz rodziny swoimi problemami

• Jeśli stawiasz potrzeby innych przed swoimi

• Gdy zajmujesz się przyjaciółmi bardziej niż oni zajmują się Tobą

• Czujesz się winna i zła, gdy odmawiasz rodzinie czy przyjaciołom

• W pracy dajesz z siebie wszystko, nawet jeśli jest to bardzo stresujące oraz bierzesz na siebie zadania współpracowników 

• Gdy mówisz ludziom „tak”, choć wiesz, że powinnaś powiedzieć „nie”

• Gdy automatycznie przepraszasz nawet, gdy wiesz że to nie Twoja wina

• Masz przeogromne pragnienie, żeby ludzie Cię kochali, lubili i akceptowali

• Starasz się nie zwracać na siebie uwagi

• Stresujesz się tym co pomyślą o Tobie inni, gdy popełniasz błędy

 

Jeśli na większość pytań odpowiedziałaś twierdząco, to pora dostrzec sztuczność aureoli nad swoją głową i przestać się zabijać własną poprawnością. To również dobry czas na zastanowienie się, dlaczego spędzasz większość życia na usilnych próbach zostania Matką Teresą?

 

Bycie zbyt miłą nie jest najgorszą rzeczą na świecie, ale może być podstawą twojego problemu z jedzeniem, bowiem stawianie siebie na ostatnim miejscu popycha cię do jedzenia. Im bardziej się starasz, by być doskonałą, tym bardziej czujesz się przytłoczona i tym większą masz ochotę na jedzenie. Będziesz jadła żeby zwolnić, ochłonąć, naładować baterie, mieć trochę czasu dla siebie i nagrodzić siebie – i w taki właśnie sposób twój perfekcjonizm zrobi z ciebie niedoskonałego żarłoka.

 

Co zatem robić? Masz dwa główne zadania: pielęgnuj pozytywne nastawienie do dbania o siebie oraz zachowania zwiększające poczucie własnej wartości, a także staraj się zerwać połączenie pomiędzy stresem i jedzeniem, wypracowując inne metody radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami. 

 

Katarzyna Pietrzak

Psychodietetyk

Powrót

Podaj kod z obrazka:

Podaj wynik równania: 5+3 = ?


Komentarze
Ala 100% się z tym zgadzam! znam kilka osób, które tylko wszystkim wkoło pomagają a nie widzą, że zaniedbują siebie! wszystkie mają nadwagę albo otyłość! To chyba nie przypadek....
Dodano: 2014-01-31
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

Ostatnie oceny

Oceny użytkowników

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved