Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Siła świadomości

Postanowienia noworoczne

Postanowienia noworoczne

Styczeń, to dla wielu osób czas na wdrożenie w życie swoich postanowień noworocznych. Jeżeli jednym z nich jest zgubienie zbędnych kilogramów lub wprowadzenie prawidłowych nawyków żywieniowych, przeczytaj ten artykuł do końca i dowiedz się, co zrobić, aby tym razem się udało!

 

Przede wszystkim należy zacząć od tego, czy cele jakie sobie postawiłeś są realne do osiągnięcia? Zrzucenie 20 kilogramów w 2 miesiące nie wydaje się dobrym pomysłem, ponieważ nie jest to ani zdrowe, ani specjalnie realne, w związku z tym tylko się zniechęcisz. Zastanów się również, czy masa ciała o której marzysz jest możliwa do osiągnięcia. Jeżeli dzisiaj ważysz np. 120 kg i kilka dekad swojego życia masz już za sobą, a marzysz o powrocie do wagi 50 kg z czasów maturalnych, uważaj abyś się nie zawiódł. 

 

Warto również zwrócić uwagę, czy za bardzo nie obniżyłeś wartości kalorycznej posiłków, może to grozić efektem jo-jo jak również sprawić, że zaczniesz pozbywać się nie tylko tkanki tłuszczowej, ale również tkanki mięśniowej, minerałów czy białka. Na prawidłowo skomponowanym planie żywieniowym o odpowiedniej ilości kalorii jak również składników odżywczych, dużo łatwiej nie ulec czekoladowej pyszności.

 

W związku z tym zachęcam do planowania. Ile kilogramów, ile centymetrów i w jaki sposób. Staramy się używać jak najwięcej konkretów. 

 

Możesz postanowić, że nie zapomnisz o zdrowym i pełnowartościowym śniadaniu przed wyjściem z domu lub będziesz planował swoje obiady z wyprzedzeniem, aby nie ulec pokusie fast-foodów na mieście. Wybór należy do Ciebie!

 

A co Ty na to, żeby poprosić innych o pomoc? Proszę mi wierzyć, to naprawdę działa! Gdy jesteś śpiochem i dasz naprawdę wiele za kilka minut snu więcej, może warto porosić kogoś o pomoc w przygotowaniu śniadania? A może babcia czy mama zamiast tradycyjnej sałatki z majonezem czy ciasta zdecyduje się przygotować wersję bardziej dietetyczną? I pamiętaj, że im więcej osób wie, że zmieniasz swój sposób żywienia, głupio Ci będzie zjeść coś niezdrowego lub mogą Ci oni przypomnieć o co walczysz i co chcesz osiągnąć.

 

Teraz pytanie jak utrzymać motywację, aby się nie poddać? Wizualizuj sobie co chcesz osiągnąć, jak będziesz wtedy wyglądać? Jak będziesz ubrany? Będziesz uśmiechnięty? Będziesz zdrowszy, szczęśliwszy? Jak będziesz się czuł, gdy będziesz chciał iść na basen? Spotkać się z dawno niewidzianymi znajomymi?  

Pamiętaj Twoje zdrowie, szczęcie i akceptacja są najważniejsze, dlatego zrób wszystko, aby za rok znaleźć czas na inne postanowienie, bo tegoroczne zostało osiągnięte! 

 

Joanna Stępień

Dietetyk/Psychodietetyk 

 

Powrót

Podaj kod z obrazka:

Podaj wynik równania: 5+3 = ?


Komentarze
Brak komentarzy
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

Ostatnie oceny

Oceny użytkowników

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved