Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Siła świadomości

Jak stres wpływa na odżywianie?

Jak stres wpływa na odżywianie?

W Dzienniku Diety mamy opcję „poziom stresu”. Niewątpliwie odczuwane przez nas emocje mają duży wpływ na to, co (a przede wszystkim ile!) jemy. Monitorowane tego pomoże stwierdzić jak bardzo nastrój i ewentualne odczuwanie stresu wpływa na nasz jadłospis. 

 

Możliwe, że także i Ty za pomocą jedzenia próbujesz złagodzić odczuwanie negatywnych emocji. W ich odczuwaniu nie ma nic złego. Organizm informuje w ten sposób, że dzieje się coś niepokojącego. Niektórzy sięgają po jedzenie, gdy odczuwają smutek, inni złość czy znudzenie. Niezależnie od tego co czujemy, musimy sobie jasno powiedzieć, że zjedzenie czegoś może owszem na chwilę odwróci naszą uwagę od problemu, ale z pewnością nie dość, że go nie rozwiąże to dodatkowo, po wszystkim nasze samopoczucie jeszcze się pogorszy. Nie dość, że problem pozostanie to pojawi się nowy- odstąpiliśmy od diety. Możemy pomyśleć wtedy „wszystko stracone, nie nadaję się do tego, dzisiaj i tak już zaprzepaściłam dietę, więc będę jadła dalej i jutro zacznę od nowa”.

 

Koniec z takim podejściem! 

 

Musimy uświadomić sobie, że negatywne emocje będą się pojawiać co jakiś czas przez całe nasze życie. Musimy radzić sobie z nimi w inny sposób niż jedzenie. Osoby szczupłe tak nie reagują! Nie potrzebują jedzenia by poczuć się lepiej. Negatywne emocje to nie sytuacja, która wymaga natychmiastowego jedzenia- to nie głód! 

 

Zacznij od tego, że nazwiesz pojawiające się uczucie- „jestem zdenerwowana, to nie głód, nie wymaga natychmiastowej interwencji”. Musisz wykazać się stanowczością- powiedz sobie „absolutnie nie zamierzam tego jeść, tylko dlatego, że jestem zdenerwowana, to mi w niczym nie pomoże, potem poczuje się jeszcze gorzej”. Ważne byś nie pozostawiał/a sobie wyboru- nie tocz ze sobą walki wewnętrznej na zasadzie jeść czy nie jeść. Jeśli to wszystko nie pomaga poleć wyobraźnią w przód- wiesz co się stanie- poczujesz chwilę radości a potem będzie źle- problem się nie rozwiązał a Ty masz wyrzuty sumienia że zjadłaś coś spoza jadłospisu, czujesz się słaba, do niczego. Nie możesz doprowadzić do takiej sytuacji!

 

Dodatkowo możesz po prostu spróbować zająć się czymś co lubisz robić, co odwróci Twoją uwagę- oglądanie telewizji? Ulubiona książka? Możesz przygotować sobie herbatę lub zaparzyć zioła. 

 

Pamiętaj, że możesz uspokoić się bez jedzenia! Nie myśl, że zasługujesz na poprawę nastroju jedzeniem- bardziej zasługujesz by osiągnąć swój cel, zmienić swoje życie na zdrowsze już na zawsze. Jesteśmy od tego,by Cię wspierać! Zapoznaj się z pozostałymi poradami na stronie głównej bądź przy Dzienniku Diety. 

 

 

 

 

Powrót

Podaj kod z obrazka:

Podaj wynik równania: 5+3 = ?


Komentarze
Kamila Poleszak- dietetyk Jest wiele sposób radzenia sobie ze stresem- zamieszczamy listę porad: http://www.pulszdrowia.pl/sila-swiadomosci/123/praktyczne-sposoby-radzenia-sobie-ze-stresem
Dodano: 2014-01-09
Zaniepokojona Dla mnie to przerażające stres pierwsza faza chudnę...... potem druga faza tyje do 5 kg :( są na to jakieś rady ?
Dodano: 2013-12-27
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

Ostatnie oceny

Oceny użytkowników

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved