Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Porady / Okoliczności spożywania posiłków

Okoliczności spożywania posiłków

Okoliczności spożywania posiłków

W jakich okolicznościach jemy? Czy siadamy zawsze by delektować się posiłkiem? Czy może jemy w stresie, na szybko, w biegu?  W naszym codziennym życiu mamy przecież tak wiele sytuacji, w których jemy coś robiąc wiele innych czynności w międzyczasie, często nieświadomie. 

 

- próbujesz produktów podczas darmowych degustacji w hipermarkecie?

- zjadasz resztki niedojedzone po swoim dziecku?

- podjadasz podczas przygotowywania posiłków?

- łapiesz za cukierka lub chipsa podczas oglądania telewizji czy rozmowy telefonicznej?

- sięgasz po ciastko w pracy?

 

 

Kiedy teraz nad tym pomyślimy,  widzimy jak wiele dodatkowego jedzenia możemy spożywać a być może nawet nigdy nie braliśmy tego pod uwagę licząc ile tego dnia zjedliśmy. 

 

Dlatego od dziś postanów sobie, że za każdym razem, gdy będziesz coś jeść- nie ważne czy będzie to choćby jeden kęs- usiądziesz. To wydaje się być banalne, ale ten prosty nawyk uczy świadomego jedzenia, które jest tak ważne w osiągnięciu przez Ciebie celu! Pewnie pomyślisz „po co to robić?”. Jest to niezwykle ważne, ponieważ musimy sobie uświadomić, że przeważnie to, co jemy na stojąco, to produkty spożywane od wpływem impulsu, nie zaplanowane, zbliżające nas do odstąpienia od diety a w konsekwencji jej porzucenia. Gdy siadamy, podejmujemy świadome działanie. Widzimy co spożywamy, ile kalorii dostarczamy i kontrolujemy sytuację. 

 

To nie jedyna korzyść spożywania posiłków przy stole. Kiedy widzimy całe jedzenie, nasycamy nim wzrok, widzimy cały talerz, mamy poczucie, że jemy. Im mniej jedzenia widzimy, tym mamy silniejsze przeświadczenie, że jesteśmy pokrzywdzeni. A ten stan często towarzyszy nam podczas diety. To prawda, że fizycznie odczuwamy zaspokojenie głodu tak samo, niezależnie czy stoimy czy siedzimy, lecz ma to ogromny wpływ na nasz komfort psychiczny, tak ważny podczas wdrażania nowych nawyków. Obserwowanie talerza, pełnego dobrego pożywienia, dokładne żucie pokarmu, przełykanie dostarcza nam zadowolenia. 

 

Uświadom sobie, że jedzenie na siedząco musi stać się Twoim nawykiem na całe życie. To Twój cel! Może wydaje się prosty, ale jest niezwykle ważny i paradoksalnie trudny do wdrożenia. Pomóż sobie przylepianiem karteczki „Usiądź!” na lodówce, szafce kuchennej- wszędzie gdzie tylko będzie pomocna w przypominaniu. 

 

W Dzienniku Diety umieszczaj informację, na temat tego ,w jakich okolicznościach spożywasz posiłek- na siedzącą? W spokoju? W może w biegu i stresie? To na prawdę ma znaczenie! 

 

Powrót

Aby dodać komentarz trzeba być zalogowanym
Komentarze
Dominika Wolczyn bardzo ciekawy artykuł. Rzeczywiście ja często jem na stojąco i w biegu. Tylko żeby znaleźć ten czas w ciągu dnia! Nie zawsze się da :(
Dodano: 2013-10-07
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved