Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Porady / Wybierz dietę dla siebie

Wybierz dietę dla siebie

Wybierz dietę dla siebie

Czas by zdecydować jak będziesz się odżywiać. Wybierzesz jakąś narzuconą dietę czy po prostu zaczniesz zdrowo jeść? Możesz skorzystać z diet dostępnych w zakładce „Diety”, lecz pamiętaj, że nie ma takiej, która działa tak samo na wszystkich. Możesz po prostu wprowadzić zdrowe produkty, które lubisz.

 

Taka dieta powinna być urozmaicona, bogata w warzywa, owoce, błonnik pokarmowy czy kwasy omega-3, pochodzące z tłustych ryb, oliwy z oliwek czy orzechów. Jednak najważniejsze to regularność posiłków, rozpoczęcie dnia od śniadania, kończąc na kolacji 2-3 godziny przed snem.

 

 

Wybierz również dietę, która jest elastyczna.Pamiętaj, że będą różne sytuacje życiowe – spotkania rodzinne czy biznesowe, wyjazdy wakacyjne itp. Twoja dieta musi to uwzględniać , ponieważ  istnieje ryzyko, że szybko wrócisz do dawnego odżywiania. By było Ci łatwiej, raz na jakiś czas zaplanuj z wyprzedzeniem zjedzenie niewielkich porcji potraw, które lubisz a nie są uwzględnione w diecie. Oczywiście istnieje ryzyko, że jak już spróbujemy czegoś „zakazanego” nie damy rady przestać na niewielkiej ilości, tylko usłyszymy w swojej głowie myśl „nic się nie stanie, jak zjem jeszcze kawałeczek”- spokojnie- powoli damy sobie radę i z tym. Nie wszystko od razu.

 

Pamiętaj także o nieopuszczaniu posiłków! Nie przyspieszysz w ten sposób efektu! Często tak jest z niejedzeniem śniadań- przeważnie nadrobisz to jedząc więcej wieczorem i w nocy! Jedz częściej a mniej- 5 posiłków będą optymalne- śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja w odstępie 3-4 godzin to klucz do sukcesu. 

 

Zacznij od wyliczenia ile kalorii powinnaś spożywać by zachować obecne parametry- w tym pomoże Ci kalkulator w zakładce „Zdrowe Kalkulatory”. Następnie pomnóż otrzymany wynik przez poziom Twojej aktywności fizycznej i odejmij od tego 500 lub maksymalnie 1000kcal. Pamiętaj, że kaloryczność posiłków, nawet jeżeli nie planujesz większej aktywności fizycznej nie powinna być mniejsza niż 1200kcal. Diety ubogokaloryczne spowodują spowolnienie Twojego metabolizmu i efekty będą jedynie na początku, później przestaniesz tracić na wadze, ponieważ organizm zacznie magazynować na zapas. Dodatkowo taka dieta może mieć negatywny wpływ na poziom energii i nastrój. Nawet jeżeli schudniesz tyle, ile zamierzasz a później zaczniesz jeść normalnie, szybko odzyskasz utracone kilogramy. Nie warto więc tracić czasu!

 

Następnie korzystaj z dziennika diety, który wyliczy za Ciebie kaloryczność czy ilość podstawowych składników pokarmowych, jak białka, tłuszcze i węglowodany. Dziennik zawiera także inne pola do wypełniania, jak okoliczności spożywania posiłku. Chodzi tutaj o to czy jemy w biegu, w stresie, na szybko, czy znajdujemy czas na spokojne zjedzenie. To wszystko ma znaczenie! Będziemy po kolei  wyjaśniać to, jak i inne opcje dziennika. 

 

 

Powrót

Aby dodać komentarz trzeba być zalogowanym
Komentarze
Kasia Bąk wybrać dietę to podstawa, ja już próbowałam dukana, jakieś głodówkowe i chudłam na chwilę, potem wracało. Bardzo ciekawe te porady, super, że można poczytać rady dietetyka
Dodano: 2013-08-14
Jacek Iw bardzo dobry artykuł, rzeczywiście ważne wybrać dobrą dietę, ja źle wybrałem- dieta ketogeniczna - schudnąć schudłem ale jakim kosztem, chyba już nigdy nie będzie mi dane jeść wielu produktów które lubiłem
Dodano: 2013-08-13
Paulina KK ciekawe porady, będę je śledzić :)
Dodano: 2013-08-13
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

Ostatnie oceny

Oceny użytkowników

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved