Pulszdrowia

Portal Twoich możliwości
Prowadzony przez ekspertów
Obejmujemy Patronat:

Cykl konferencji "Współczesne kierunki działań prozdrowotnych", które odbywają się październik 2013-czerwiec 2014, Warszawa

III Maraton Aqua Fitness, Lublin

Targi Zdrowo Zakręcone, Lublin

II Spotkanie z Psychodietetyką Praktyczną, Warszawa

Akcja Aqua Fit-poczuj lekkość- autorski program prozdrowotny

Rozpoczęcie współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki


Aktywnie po zdrowie

Idę tam, gdzie idę...

Idę tam, gdzie idę...

Spacer, chód, marsz…Jedna z podstawowych zdolności istot dwunożnych. Już 15-20 minut dynamicznego marszu DZIENNIE pomaga zapobiec chorobom układu krążenia, oraz zmniejszyć ryzyko zapadania na choroby cywilizacyjne ( m.in. nadciśnienie, cukrzyca, miażdżyca ). Natomiast przy zwiększeniu czasu trwania marszu do 40 – 60 minut otrzymujemy najlepszą i najbezpieczniejszą formę ruchu przy walce z nadwagą. 

 

Dynamiczny marsz, podczas którego tętno wzrasta do ok.120bpm, oddech się przyspiesza, ale nie dostajemy zadyszki, pobudza w najwyższym stopniu pobieranie energii z nadmiaru tkanki tłuszczowej.

 

 

Chodzenie posiada jeszcze inne korzyści :

 

- odstresowuje – maszerowanie, podobnie jak bieganie, jazda na rowerze etc. może być dla nas formą dynamicznej medytacji, kiedy skupiamy się na ruchu, na otaczającej nas rzeczywistości, wyłączamy głowę i głęboko oddychamy

 

- zmniejsza ryzyko osteoporozy, zwiększenie przepływu krwi przez mięśnie dostarcza kościom substancji odżywczych i pobudza je do mineralizacji, jest bezpieczne dla osób w każdym wieku, gdyż stanowi trening ciężarem własnego ciała, w przeciwieństwie do biegu ryzyko przeciążeń jest minimalne

 

- zapobiega kontuzjom , poprzez pobudzanie stawów do produkcji mazi stawowej, bodźcując je do pracy w zróżnicowanych warunkach na zróżnicowanym podłożu ( odradzam maszerowanie wyłącznie po betonowych traktach, gdzie stopień mikro przeciążeń na stawy skokowe, kolanowe i kręgosłup jest większy )

 

- angażuje do pracy mięśnie posturalne ( głębokie )

 

- poprawia przemianę materii, sprzyja pozbywaniu się toksyn z organizmu, poprzez pobudzenie gospodarki tlenowo – krążeniowej, co wpływa także na lepszy wygląd naszej skóry

 

- sprzyja regeneracji organizmu, dotleniony organizm lepiej śpi, wolniej się męczy

 

- podnosi odporność

 

To nie wszystkie zalety spacerów. Na pewno każdy z Was mógłby tu przynajmniej jeszcze jedną od siebie dopisać. Piękne jest także to, że jest to też jedna z najbardziej ekologicznych i ekonomicznych form aktywności ruchowych. 

 

Monika Borchulska

Trener 

Powrót

Podaj kod z obrazka:

Podaj wynik równania: 5+3 = ?


Komentarze
kasiape lepiej spacer niż nic!
Dodano: 2014-07-10
Nasi partnerzy Food forum Food forum Kalkulator kalorii
Oblicz ile kalorii spalasz w czasie różnych czynności

(kg)

(min)


Sprawdź także: Porównujemy produkty Dodaj nową firmę Dieta tygodnia

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Dieta przy stłuszczeniu wątroby

Zobacz wszystkie diety tygodnia


Przepis tygodnia

Sałatka Waldorf

Sałatka Waldorf

Sprawdź wszystkie przepisy


Produkt tygodnia

Ziemniaki

Ziemniaki

Produkty tygodnia

Sprawdź zdrową żywność


Wiadomości

Bądź na bieżąco

Zobacz wszystkie

PulsZdrowia.pl © 2016 All Rights Reserved